Hyppää sisältöön
UutinenGranlund on mukana Dubain maailmannäyttelyssä

Granlund on mukana Dubain maailmannäyttelyssä

15.1.2020 – Koko maailman katseet siirtyvät ensi lokakuussa Dubaihin, kun vuoden 2020 maailmannäyttely aukeaa yleisölle.

Aihepiiri
Vastuullisuus
Jaa

Valtava näyttelyalue on vielä kuhisevaa työmaata, mutta alle vuoden päästä täällä nähdään parhaimpia keksintöjä, uusinta tekniikkaa, kimalletta, valoefektejä ja valtavat määrät ihmisiä kaikkialta maailmasta. 20.10.2020 – 10.4.2021 järjestettävästä maailmannäyttelystä halutaan maailman suurin ja kaunein – The World’s Greatest Show 

Mukana näyttelyssä on myös Suomi, jonka paviljongissa esittäytyy suuri joukko eturivin yrityksiä. Granlund on esillä ainoana suomalaisena kiinteistö- ja rakennusalan suunnittelu- ja konsultointiyrityksenä.

Vaikka itse näyttelyalue ja Suomen paviljonki ovat fyysisesti vasta rakennustyömaata, paviljongista tehty Virtuaalinen kiinteistö pyörii jo Granlund Manager -ohjelmistossa. Virtuaalinen kiinteistö on rakennuksen digitaalinen kaksonen (digital twin), joka auttaa hallitsemaan kiinteistöön liittyvää tietoa.  Granlundin asiantuntemusta on hyödynnetty myös Business Finlandin tilaamien paviljongin talotekniikkasuunnitelmien konsultoinnissa.

Dubain 2020 maailmannäyttely on ensimmäinen Persianlahdella ja ylipäänsä Arabimaissa järjestettävä maailmannäyttely. Dubai on Persianlahden liikekeskus, jota kutsutaan Lähi-idän Hongkongiksi. Business Finlandin mukaan näkyminen tapahtumassa on Suomelle tärkeää, sillä Suomella ja Arabiemiraateilla on vahvat kauppasuhteet, joita halutaan vaalia.

Maailmannäyttelyyn on ilmoittautunut jo yli 190 maata ja käyntejä odotetaan puolen vuoden aikana noin 25 miljoonaa, joista 70 % Arabiemiraattien ulkopuolelta.

Innovaatioita ja lumilinnoja

Maailmannäyttely järjestettiin ensimmäisen kerran Lontoossa vuonna 1851. Sittemmin niitä on järjestetty jo toistasataa ja niiden järjestämisestä päättää International des Expositions -järjestö. Dubain näyttelyn teemaksi on valittu Connecting Minds, Creating the Future.

Suomen paviljongin suunnittelussa on otettu vaikutteita niin suomalaisesta kuin Arabimaailmasta. Suomen paviljongin nimi on ”Snow Cape”, näyttelyn nimi on Symbiosis ja pääteemana kulkee ”Sharing Future Happiness”. Alateemoja ovat kiertotalous, kestävät ratkaisut ja innovaatiot. Paviljonki on valoisa, avara ”lumilinna”, johon kuljetaan veden yli ja sisään astutaan arabialaisen teltan ovesta. Lue lisää Suomen paviljongista Business Finlandin sivuilta.

Paviljongissa pääkumppaneita ovat KONE, Konecranes ja Outotec. Mukana key partner -roolissa ovat Granlundin lisäksi mm. Wärtsilä Oyj, Fiskars Oyj, Nokia Oyj, Fortum Oyj, Isku Oy, Collaprime Oy, Metso Oyj, Valmet Oyj, Finnair Oyj, iLOQ Oy, Genelec Oy, Black Donuts Engineering Oy, Haaga-Helia, Education Finland 20 yrityksen voimin ja Smart Nuclear Energy Solutions ryhmä, johon kuuluvat Fortum, VTT Oy, Geologian tutkimuskeskus (GTK), STUK International Oy, Posiva Solutions Oy ja FinNuclear.

Exhibition Partnereiksi lähtevät Halton Group Oy, Liana Technologies Oy, Evergreen Farm Oy, Marinetek Oy, Naava Oy, Finnish Water Forum, Business Oulu, Stone from Finland, matkailuyrityksiä Visit Finlandin johdolla sekä terveysalan yrityksiä Health comes from Finland -ohjelman puitteissa.

Haluatko kuulla lisää?

Molli Nyman

Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Granlund Oy

Mitä tietoa etsit?