Hyppää sisältöön
ReferenssitEuroopan suurimpiin kuuluvissa tenniskeskuksissa luotetaan Granlund Manageriin

Euroopan suurimpiin kuuluvissa tenniskeskuksissa luotetaan Granlund Manageriin

12.9.2019 – Talin ja Taivallahden Tenniskeskuksissa on käytössä Granlund Manager-ohjelmisto. Ylläpitotieto kootaan yhteen paikkaan, mikä tehostaa päivittäistä kiinteistön ylläpitoa ja kiinteistöjohtamista. Hallien käyttäjille siisteys, olosuhteet ja hyväkuntoiset tilat ovat tärkeintä.

Toimialat
Urheilu
Palvelut
Granlund Manager
Paikkakunnat
Helsinki, pääkonttori

Talin ja Taivallahden tenniskeskuksissa Helsingissä on käytössä Granlund Manager -ohjelmisto. Suunnitelmallista ylläpitoa kehitetään muun muassa sähköisillä palvelupyynnöillä ja huoltokirjalla, PTS-suunnittelulla ja energiaseurannalla.

Tali on Euroopan suurin sisätennishalli, jossa on 22 sisäkentän ja 11 ulkokentän lisäksi 4 sulkapallokenttää, 2 kuntosalia, kokoustiloja ja ravintola. Hallilla käy päivittäin 700–800 tenniksenpelaajaa.

”Talin Tenniskeskusta käyttää vuosittain lähes 300 000 henkeä, joten olosuhteiden on oltava kunnossa ja ilmanlaadun hyvä”, kertoo kiinteistönpidon asiantuntija Verneri Tuomi Granlundilta.

Talissa ja Taivallahdessa kuluu paljon energiaa myös valaistukseen ja lämmitykseen, joten energiansäästö oli toinen tärkeä tavoite. Granlund Managerin PTS-työkalulla budjetoinnissa huomioidaan yhtä aikaa tulevaisuuden investoinnit ja yllättäen vastaan tulevat huoltotarpeet. Lisäksi ohjelmistoon on liitetty tenniskenttien ylläpitoon kuuluvia erityisominaisuuksia.

Talin Tenniskeskusta käyttää vuosittain lähes 300 000 henkeä, joten olosuhteiden on oltava kunnossa ja ilmanlaadun hyvä

Kiinteistönpidon asiantuntija Verneri Tuomi

Ylläpito-ohjelmiston valinnassa käyttäjänäkökulma ratkaisi

HVS-Tennis ry on Suomen menestynein tennisseura, johon kuuluu yli 2000 aktiivista jäsentä. Seura on sekä Talin että Taivallahden Tenniskeskuksen päätoimija ja enemmistöomistaja.

”Haluamme pitää kiinteistöistämme hyvää huolta, ja vaihdoimme kiinteistönhuollon ja isännöinnin palveluntuottajat omaan kiinteistöpäällikköön. Olemme uudistaneet sähköisiä kirjanpito- ja ajanvarausjärjestelmiämme, jotta ohjelmistot keskustelisivat keskenään ja pystyisimme palvelemaan asiakkaitamme aikaisempaa paremmin”, kertoo HVS-Tennis ry:n toimitusjohtaja Pekka Mäkelä.

Mäkelä kertoo, että sopivan ylläpidon johtamisjärjestelmän hankintaa pohdittiin pitkään. ”Emme päässeet alkua pidemmälle ennen Granlundin Verneri Tuomen rohkaisua. Hän on itsekin tennisihmisiä, joten hän tuntee Manager-ohjelmiston lisäksi tenniskeskuksiemme käyttäjät. Vernerin innostuksen ansiosta ohjelmiston käyttöönotto eteni nopeasti, ja käyttökin on alkanut jouhevasti.”

Mäkelä uskoo uuden ohjelmiston helpottavan kiinteistöjohtamista.

”Katson tulevaisuuteen turvallisin mielin, koska pystyn seuraamaan Managerilla ylläpidon kustannuksia ja huoltotehtävien toteutusta lähes reaaliajassa. Sekin on tärkeää, että PTS ja investointisuunnitelmat on mahdollista sisällyttää samaan ohjelmistoon. Manager pitää huolen kaikesta ja tallettaa tiedon myös seuraavalle sukupolvelle.”

Hallien käyttäjille siisteys, olosuhteet ja hyväkuntoiset tilat ovat tärkein asia.

Talin ja Taivallahden hallien kiinteistöpäällikkö Jari Ramstedt

Palvelupyyntöjen lähetys on käynnistynyt vilkkaasti

Yksi Granlund Managerin tärkeimmistä ominaisuuksista urheiluhalleissa on palvelupyyntöjen lähetys ja käsittely. Tieto korjaustarpeista kulkee Manageria käyttäviltä kassapisteiltä suoraan kiinteistöpäällikölle.

”Hallien käyttäjille siisteys, olosuhteet ja hyväkuntoiset tilat ovat tärkein asia”, kertoo Talin ja Taivallahden hallien kiinteistöpäällikkö Jari Ramstedt.

”Kassoilla on alettu käyttää ohjelmistoa palvelupyyntöjen lähettämiseen rohkeasti, ja asioista tullaan kertomaan käytävillä selvästi aikaisempaa vähemmän. Korjaustehtävät ovat lisääntyneet, mikä on hieno asia: tieto kulkee huollolle aikaisempaa tehokkaammin.”

Kiinteistöpäällikön arjessa on tärkeää, että ylläpitotieto pysyy ajan tasalla ja tallessa yhdessä paikassa. Ennen samat tiedot saattoivat löytyä useista paikoista hieman eri muodossa.

”Granlund Managerista oikean tiedon löytäminen on nopeaa, samoin kustannusten laskeminen. Dokumentit on helppo tulostaa tarvittaessa esimerkiksi hallituksen kokoukseen. Olenkin siirtämässä ohjelmistoon myös vanhoja asiakirjoja. Ajan kanssa kaikki tarvittava tieto saadaan koottua yhteen paikkaan, jolloin Granlund Manager tulee säästämään paljon ylläpidon aikaa.”

Haluatko kuulla lisää?

Verneri Tuomi

Ryhmäpäällikkö, Kiinteistöjohtaminen
Granlund Oy

Talin Tenniskeskus

Tenniskeskuksessa pelataan aamuvarhaisesta iltamyöhään ja sen päivittäinen kävijämäärä on 700-800 pelaajaa.

Tenniskeskus on yksi Euroopan suurimmista ja sieltä löytyy yhteensä 22 sisäkenttää ja 11 ulkokenttää, sekä 4 sulkapallokenttää.

Muu palvelutarjonta on monipuolista, hallista löytyy mm. tennis shop, kahvilaravintola, kerhotiloja, kuntosali, hieroja sekä mailahuolto.

Kestävän kehityksen Valtatie 30

Palvelu

Talotekniikkasuunnittelu, LVI-suunnittelu, Sähkösuunnittelu, Rakennusautomaatiosuunnittelu, Palotekninen suunnittelu, Valaistussuunnittelu, Granlund Manager

Toimiala

Toimistot, Datakeskukset

Moderni yrityskeskittymä Tampereella palvelee vuokralaisia – ja lämmittää uumenissaan sijaitsevan datakeskuksen hukkalämmöllä kaupunkilaisia.
Referenssi
Vaasa

Baltic Yachts luottaa Granlundin osaamiseen

Palvelu

Granlund Manager, Huoltokirjakoordinointi, Vastuullisuuspalvelut

Toimiala

Teollisuus

Pohjanmaalla upeita huvipursia valmistava Baltic Yachts saa Granlundilta tukea kiinteistöjohtamisessa. Tukena arjessa toimii myös Granlund Manager -huoltokirja.
Referenssi
Vantaa

Uuden tehdaslaajennuksen energiankierrätysjärjestelmä tukee Okmeticin vastuullisuustavoitteita

Palvelu

Energiasuunnittelu, LVI-suunnittelu, Sähkösuunnittelu, Rakennusautomaatiosuunnittelu, Toiminnan varmistaminen ja käyttöönotto, Granlund Manager

Toimiala

Teollisuus

Laaja energiankierrätysjärjestelmä tekee Okmeticin uudesta piikiekkotehtaan laajennuksesta lähes energiaomavaraisen. Tavoitteet asetettiin korkealle myös talotekniikkavalinnoissa ja toiminnanvarmistuksessa.
Referenssi
Järvenpää

Dynaaminen raportointi tukee kiinteistöjohtamista Järvenpäässä

Palvelu

Granlund Manager, Kiinteistöjohtaminen

Toimiala

Kunnat ja kaupungit

Kiinteistönpitoon on käytetty Järvenpäässä Granlund Manageria yli 10 vuotta. Tiedonhallinnan kehittäminen on vaatinut paljon sisua ja käytännön työtä.
Referenssi
Lappeenranta

Integraatiot tuovat tehokkuutta Lappeenrannan Toimitilojen arkeen

Palvelu

Granlund Manager

Toimiala

Euroopan suurimpiin kuuluvissa tenniskeskuksissa luotetaan Granlund Manageriin

Lappeenrannassa haluttiin varmistaa, että järjestelmät palvelevat omaisuuden hallintaa ja kiinteistöjohtamista parhaalla mahdollisella tavalla. Tavoitteena oli, että tieto päivitetään yhteen järjestelmään,…
Referenssi
Kirkkonummi

Ylläpidon ulkoistus toi Kirkkonummelle säästöjä

Palvelu

Granlund Manager, Huollon johtaminen ja laadun seuranta, Kilpailutukset ja hankinnat

Toimiala

Kunnat ja kaupungit

Kirkkonummen kunta ulkoisti Veikkolan alueen ylläpidon Granlundin tuella. Kilpailutuksessa valittu palveluntarjoaja on parantanut huollon laatua ja vähentänyt kustannuksia.
Referenssi
Kuopio

Pohjois-Savon SOTE-uudistus toi mukanaan yli 400 uutta toimipaikkaa

Palvelu

Granlund Manager

Toimiala

Sairaalat ja terveydenhuolto

SOTE-uudistus toi Pohjois-Savon hyvinvointialueen kiinteistöjen ylläpitopäällikön Juha-Matti Horttanaisen työpöydälle valtavasti uutta tekemistä. Kiinteistöjä koskevan tiedon hallitsemisessa auttoi Granlund Manager.
Referenssi
Imatra

Mitra tehostaa kiinteistöjohtamistaan Granlund Managerilla

Palvelu

Kiinteistöjohtaminen, Granlund Manager

Toimiala

Euroopan suurimpiin kuuluvissa tenniskeskuksissa luotetaan Granlund Manageriin

Mitran ja Granlundin yhteistyö laajenee, kun Mitra ottaa käyttöönsä Granlund Manager -ohjelmiston. Ohjelmiston käyttö tuo selkeyttä Mitran kiinteistöjohtamiseen ja tehostaa…
Referenssi
Koko Suomi

Alko luottaa Granlund Managerin energia- ja vastuullisuusraportointiin

Palvelu

Granlund Manager, Vastuullisuuspalvelut

Toimiala

Liiketilat ja kauppa

Alko automatisoi 366 myymälänsä energiakulutuksen ja kierrätysmäärien tiedonkeruun ja seurannan. Raportit tulevat Granlund Managerin energianhallinta- ja ympäristöjärjestelmästä reaaliajassa kokonaisnäkymänä ja…
Referenssi
Helsinki

Kuntoarviot tukevat SBB:n hoivakiinteistöjen kunnossapidon hallintaa ja budjetointia

Palvelu

Taloyhtiön kuntoarviot ja -tutkimukset, Granlund Manager

Toimiala

Sairaalat ja terveydenhuolto

SBB:n omistamissa hoivakiinteistöissä kuntoarvioilla on tärkeä tehtävä. Kuntoarviot auttavat pitämään pitkän tähtäimen suunnitelmat (PTS) ajan tasalla ja kunnossapidon kustannukset hallinnassa.
Referenssi

Mitä tietoa etsit?