Euroopan suurimpiin kuuluvissa tenniskeskuksissa luotetaan Granlund Manageriin
12.9.2019 – Talin ja Taivallahden Tenniskeskuksissa on käytössä Granlund Manager-ohjelmisto. Ylläpitotieto kootaan yhteen paikkaan, mikä tehostaa päivittäistä kiinteistön ylläpitoa ja kiinteistöjohtamista. Hallien käyttäjille siisteys, olosuhteet ja hyväkuntoiset tilat ovat tärkeintä.
Toimialat
Palvelut
Paikkakunnat
Talin ja Taivallahden tenniskeskuksissa Helsingissä on käytössä Granlund Manager -ohjelmisto. Suunnitelmallista ylläpitoa kehitetään muun muassa sähköisillä palvelupyynnöillä ja huoltokirjalla, PTS-suunnittelulla ja energiaseurannalla.
Tali on Euroopan suurin sisätennishalli, jossa on 22 sisäkentän ja 11 ulkokentän lisäksi 4 sulkapallokenttää, 2 kuntosalia, kokoustiloja ja ravintola. Hallilla käy päivittäin 700–800 tenniksenpelaajaa.
”Talin Tenniskeskusta käyttää vuosittain lähes 300 000 henkeä, joten olosuhteiden on oltava kunnossa ja ilmanlaadun hyvä”, kertoo kiinteistönpidon asiantuntija Verneri Tuomi Granlundilta.
Talissa ja Taivallahdessa kuluu paljon energiaa myös valaistukseen ja lämmitykseen, joten energiansäästö oli toinen tärkeä tavoite. Granlund Managerin PTS-työkalulla budjetoinnissa huomioidaan yhtä aikaa tulevaisuuden investoinnit ja yllättäen vastaan tulevat huoltotarpeet. Lisäksi ohjelmistoon on liitetty tenniskenttien ylläpitoon kuuluvia erityisominaisuuksia.
Talin Tenniskeskusta käyttää vuosittain lähes 300 000 henkeä, joten olosuhteiden on oltava kunnossa ja ilmanlaadun hyvä
Kiinteistönpidon asiantuntija Verneri Tuomi
Ylläpito-ohjelmiston valinnassa käyttäjänäkökulma ratkaisi
HVS-Tennis ry on Suomen menestynein tennisseura, johon kuuluu yli 2000 aktiivista jäsentä. Seura on sekä Talin että Taivallahden Tenniskeskuksen päätoimija ja enemmistöomistaja.
”Haluamme pitää kiinteistöistämme hyvää huolta, ja vaihdoimme kiinteistönhuollon ja isännöinnin palveluntuottajat omaan kiinteistöpäällikköön. Olemme uudistaneet sähköisiä kirjanpito- ja ajanvarausjärjestelmiämme, jotta ohjelmistot keskustelisivat keskenään ja pystyisimme palvelemaan asiakkaitamme aikaisempaa paremmin”, kertoo HVS-Tennis ry:n toimitusjohtaja Pekka Mäkelä.
Mäkelä kertoo, että sopivan ylläpidon johtamisjärjestelmän hankintaa pohdittiin pitkään. ”Emme päässeet alkua pidemmälle ennen Granlundin Verneri Tuomen rohkaisua. Hän on itsekin tennisihmisiä, joten hän tuntee Manager-ohjelmiston lisäksi tenniskeskuksiemme käyttäjät. Vernerin innostuksen ansiosta ohjelmiston käyttöönotto eteni nopeasti, ja käyttökin on alkanut jouhevasti.”
Mäkelä uskoo uuden ohjelmiston helpottavan kiinteistöjohtamista.
”Katson tulevaisuuteen turvallisin mielin, koska pystyn seuraamaan Managerilla ylläpidon kustannuksia ja huoltotehtävien toteutusta lähes reaaliajassa. Sekin on tärkeää, että PTS ja investointisuunnitelmat on mahdollista sisällyttää samaan ohjelmistoon. Manager pitää huolen kaikesta ja tallettaa tiedon myös seuraavalle sukupolvelle.”
Hallien käyttäjille siisteys, olosuhteet ja hyväkuntoiset tilat ovat tärkein asia.
Talin ja Taivallahden hallien kiinteistöpäällikkö Jari Ramstedt
Palvelupyyntöjen lähetys on käynnistynyt vilkkaasti
Yksi Granlund Managerin tärkeimmistä ominaisuuksista urheiluhalleissa on palvelupyyntöjen lähetys ja käsittely. Tieto korjaustarpeista kulkee Manageria käyttäviltä kassapisteiltä suoraan kiinteistöpäällikölle.
”Hallien käyttäjille siisteys, olosuhteet ja hyväkuntoiset tilat ovat tärkein asia”, kertoo Talin ja Taivallahden hallien kiinteistöpäällikkö Jari Ramstedt.
”Kassoilla on alettu käyttää ohjelmistoa palvelupyyntöjen lähettämiseen rohkeasti, ja asioista tullaan kertomaan käytävillä selvästi aikaisempaa vähemmän. Korjaustehtävät ovat lisääntyneet, mikä on hieno asia: tieto kulkee huollolle aikaisempaa tehokkaammin.”
Kiinteistöpäällikön arjessa on tärkeää, että ylläpitotieto pysyy ajan tasalla ja tallessa yhdessä paikassa. Ennen samat tiedot saattoivat löytyä useista paikoista hieman eri muodossa.
”Granlund Managerista oikean tiedon löytäminen on nopeaa, samoin kustannusten laskeminen. Dokumentit on helppo tulostaa tarvittaessa esimerkiksi hallituksen kokoukseen. Olenkin siirtämässä ohjelmistoon myös vanhoja asiakirjoja. Ajan kanssa kaikki tarvittava tieto saadaan koottua yhteen paikkaan, jolloin Granlund Manager tulee säästämään paljon ylläpidon aikaa.”
Haluatko kuulla lisää?
Verneri Tuomi
Granlund Managerin toiminnallisuuksia
- Huoltotoiminnan johtamisen työkalut
- Huoltokirja
- Palvelupyynnöt
- Huoltosuunnitelma
- Kunnossapidon johtamisen työkalut
- PTS
- Energiahallinta seuranta ja optimointi
- Dynaaminen raportointi
- Mobiilisovellukset
- Integraatiot muihin järjestelmiin
Talin Tenniskeskus
Tenniskeskuksessa pelataan aamuvarhaisesta iltamyöhään ja sen päivittäinen kävijämäärä on 700-800 pelaajaa.
Tenniskeskus on yksi Euroopan suurimmista ja sieltä löytyy yhteensä 22 sisäkenttää ja 11 ulkokenttää, sekä 4 sulkapallokenttää.
Muu palvelutarjonta on monipuolista, hallista löytyy mm. tennis shop, kahvilaravintola, kerhotiloja, kuntosali, hieroja sekä mailahuolto.