Yhä useammalta kiinteistö- ja rakennusalan toimijalta vaaditaan uskottava vastuullisuusstrategia ja vastuullisuustiekartta vastuullisuustavoitteiden saavuttamiseen. Autamme yritystäsi molempien laatimisessa.
Vastuullisuusstrategioissa ja vastuullisuustiekartoissa keskeinen asiakaskuntamme koostuu kiinteistönomistajista, joiden sijoitussalkku koostuu useista kohteista tai sairaalakampusten kaltaisista suurista kokonaisuuksista.
Autamme myös rakennusliikkeitä, rakennustuotevalmistajia ja arvoketjun muita toimijoita laatimaan uskottavat suunnitelmat ja toimenpiteet vastuullisuuden jatkuvaan parantamiseen.
Vastuullisuusstrategia pohjautuu arvioon nykytilanteesta
Vastuullisuusstrategian laatiminen lähtee nykytilanteen huolellisesta arvioinnista. Suosittelemme käyttämään tässä olennaisuusanalyysiä, joka perustuu yritysten kestävyysraportointia koskevaan direktiiviin (CSRD). Arvioinnissa kuunnellaan oman organisaation ja sidosryhmien avainhenkilöitä ja määritellään vastuullisuudelle tärkeimmät asiat.
Kartoitamme vastuullisuusstrategiaa varten myös kohteiden kiinteistötekniset asiat ja toimenpiteet, joilla energiatehokkuutta on kannattavinta parantaa tulevina vuosina.
Oman toiminnan ohella vastuullisuuden tarkastelu on tarpeen ulottaa koko arvoketjuun rakentamisesta kiinteistönhoidon hankintoihin.
Kattavan kartoituksen jälkeen autamme määrittelemään vastuullisuuden tavoitteet ja toimenpiteet niiden saavuttamiseksi. Strategiaan kirjataan myös, ketkä yrityksen johdossa ottavat vastuun raportoinnista ja tavoitteiden seurannasta.
Sidosryhmät edellyttävät vastuullisuutta
Kiinteistönomistajien on pystyttävä entistä paremmin osoittamaan sijoittajille, vuokralaisille ja muille sidosryhmille, että liiketoimintaa harjoitetaan vastuullisesti. Tätä edellyttävät myös uusi lainsäädäntö ja jatkuvasti kiristyvä sääntely.
Esimerkiksi EU-taksonomian vaikutukset kiinteistöalalla alkavat näkyä käytännössä, kun yritysten on luokiteltava ympäristön kannalta kestävät toiminnot ja investoinnit. Tätä edellyttävät myös rahoittajat, jotka suuntaavat rahoitustaan kestävämpiin ratkaisuihin.
Haluatko lisätietoja tai jättää tarjouspyynnön?
Jätä yhteystietosi lomakkeella ja otamme sinuun yhteyttä!
Vahva osaamisemme tukee vastuullisuusstrategian laatimisessa
Vastuullisuusstrategian laadinnassa käytettävissämme on Granlundin vahva osaaminen kiinteistö- ja rakennusalan eri osa-alueilta. Voimme hyödyntää myös Granlundin AI-Energiakartoitusta, jossa tekoäly ja algoritmit seulovat nopeasti isostakin kiinteistömassasta optimaalisimmat keinot tehostaa energian käyttöä.
Tunnemme myös hyvin kiinteistömarkkinoiden tilanteen ja seuraamme tarkasti kiinteistöalaa koskevan lainsäädännön ja sääntelyn kehitystä.
Vastuullisuustiekartta vie vastuullisuusstrategian käytäntöön
Vastuullisuusstrategia sisältää toimenpide-ehdotuksia ja ratkaisuja, joilla vastuullisuutta parannetaan suunnitelmallisesti kohti asetettuja tavoitteita. Tätä varten tarvitaan vastuullisuustiekartta, johon merkitään aikajanalle tulevat toimenpiteet esimerkiksi kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamisessa ja hiilineutraaliuden saavuttamisessa.
Hyvä vastuullisuustiekartta jättää myös väljyyttä muutoksille, kun esimerkiksi käytössä olevat datavirrat ja teknologiat kehittyvät.
Olemme helpottaneet vastuullisuusstrategian viemistä käytäntöön kehittämällä tähän sopivia digitaalisia työkaluja, jotka auttavat myös vastuullisuusasioiden ulkoisessa ja sisäisessä raportoinnissa.
Ratkaistaan vihreä siirtymä yhdessä – vastuullisesta toiminnasta hyötyvät kaikki
Oletko valmis kääntämään vastuullisuusvaatimukset eduksesi? Me autamme! Selkeytämme eri puolilta tulevat lukuisat haasteet ja ESG-vaatimukset. Valitsemme kanssasi vastuullisuustavoitteet ja autamme niihin pääsemisessä.
Autamme valitsemaan oikean suunnan, löytämään kokonaisoptimaaliset ja budjettiisi sopivat ratkaisut ja sovittamaan ne yhteen.
Miten voit saada yrityksellesi kilpailuetua hiilirajamekanismista?
15.11.2024 – Hiilirajamekanismi vaikuttaa etenkin rakennustuotealaan. Se tuo uusia sääntöjä ja velvoitteita erityisesti yrityksille, jotka tuovat Euroopan unioniin hiili-intensiivisiä tuotteita, kuten terästä,…
Blogi
Teknologiasta tukea CSRD-vaatimusten täyttämiseen
21.10.2024 – Kestävyysasioista vastaava ammattilainen: älä jätä tätä herkullista hetkeä hyödyntämättä! Käytä raportointivaatimuksia mandaattinasi rakentaa kestävyysmittaristosi ja seurantasi sellaiseen iskuun, että siitä…
Blogi
Miten tehdä edukseen erottautuvaa vastuullisuusraportointia?
21.08.2024 – Tuntuuko sinustakin, että eri toimijoiden vastuullisuusraportit ovat kuin toistensa kopioita? Liian usein ne tosiaan ovat sitä.
Blogi
Vastuullisuudella voi olla ratkaiseva merkitys kiinteistökaupassa
14.08.2024 – Jos jotain voin ennustaa tässä muuttuvassa maailmassa, niin sanon, että vastuullisuudella on aivan selvästi vaikutusta kiinteistön myynnin helppouteen.
Blogi
Onko käytönaikaisille ympäristösertifikaateille vielä tarvetta?
06.08.2024 – Meiltä kysytään usein, miten sertifikaattien käy tulevaisuudessa. Kannattaako niitä yhtä teettä kiinteistökohteisiin vai onko tilalle tulossa jokin parempi tapa todentaa…
Blogi
Löperöistä hiilineutraaliusväittämistä pitää hankkiutua eroon
01.08.2024 – Välillä innostus ehtii uskottavuuden edelle. Nyt on hyvä aika tarkistaa, kestävätkö oman yrityksen hiilineutraaliusväittämät lähempää tarkastelua.
Blogi
Jopa kolmannes luontokadosta johtuu rakentamisesta
07.06.2024 – Vastuulliset rakennusalan yritykset ovat jo ottaneet käyttöön luontovaikutuksia arvioivia mittareita. Tämä vaikuttaa koko rakentamisen arvoketjuun ja pakottaa kaikki muutokseen.
Blogi
Mitä kiristyvät vastuullisuusvaatimukset edellyttävät kiinteistöjen ylläpitopalveluilta?
22.04.2024 – Ilmastonmuutos on valitettava tosiasia, eikä sen seurauksilta voi välttyä: realisoituvat ilmastoriskit näkyvät meillä jo nyt – ja lisää on luvassa.…
Blogi
Vesidata virtaa Granlund Manageriin
12.04.2024 – Granlund Managerin ja Smartvattenin integraatio tekee vedenkulutuksen seurannasta ja raportoinnista huomattavasti nopeampaa ja luotettavampaa. Kiristyvät vastuullisuusraportointivaatimukset korostavat integraation hyötyjä.
Uutinen
Löydä lähin Granlund-toimipiste ja yhteyshenkilö
Pyydä tarjous
Haluatko lisätietoa tai jättää tarjouspyynnön?
Kerro meille millaista lisätietoa tarvitset tai lähetä tarjouspyyntö. Olemme pian yhteydessä sinuun.
Käytämme evästeitä, joiden avulla palvelumme toimivat toivotulla tavalla ja sisältömme ovat sinulle kiinnostavia.
Klikkaamalla 'Hyväksy' osoitat hyväksyväsi kaikkien evästeiden käytön. Evästeasetuksista voit valita itse haluamasi evästekategoriat ja päivittää suostumuksesi.
Käytämme sivustolla evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi. Osa evästeistä on välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Nämä evästeet ovat käytössä automaattisesti. Osa evästeistä parantaa käyttökokemustasi muilla tavoin. Näiden evästeiden käyttö edellyttää suostumustasi.
Automaattisesti aktivoidut toiminnalliset evästeet ovat aina käytössä, ja tarvitsemme niitä tarjotaksemme toimivan verkkopalvelun. Välttämättömiä evästeitä tarvitaan muun muassa turvallisen yhteyden luomiseksi. Voit asettaa selaimesi estämään nämä evästeet, mutta huomioithan, että verkkopalvelun kaikki osa-alueet eivät silloin toimi odotetusti. Nämä evästeet eivät säilö mitään henkilöivää tietoa.
Toiminnalliset evästeet auttavat suorittamaan tiettyjä toimintoja, kuten verkkosivuston sisällön jakamista sosiaalisen median alustoilla, palautteiden keräämistä ja muita kolmannen osapuolen ominaisuuksia.
Suorituskykyä mittaavat evästeet mahdollistavat käyttäjämäärien seuraamisen, auttavat meitä tunnistamaan palaavat asiakkaat sekä ymmärtämään, miten asiakkaamme käyttävät verkkopalveluamme. Käytämme näitä tietoja parantaaksemme palvelun käytettävyyttä ja digitaalista kokemusta. Kaikki tehty kävijäseuranta on täysin anonyymia, eikä yksittäistä käyttäjää voida tunnistaa seurannasta.
Mainonnan evästeet auttavat meitä sijoittamaan kohdennettua mainontaa kaupallisille verkkosivustoille sekä palveluihin luotettujen yhteistyökumppaniemme avulla. Ne eivät sisällä suoraan henkilöitävää tietoa, mutta tunnistavat selain -ja laitetiedot. Mikäli valitset nämä evästeet pois päältä, näet vähemmän sinulle kohdennettua mainontaa.